محدودیت در سیم کارت های 3G کشور کره شمالی

محدودیت در سیم کارت های 3G کشور کره شمالی

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، از اسفندماه سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۳ میلادی) در کشور کره شمالی سیم کارت های نسل سوم ارائه می شود که قابلیت هایی چون اینترنت پرسرعت را دارا هستند. این سیم کارت ها به راحتی در دسترس توریست ها قرار می گیرد و با پرداخت تنها ۱۵۰ یورو علاوه بر سیم کارت هر نفر می تواند از اینترنت با پنهای باند ۲ گیگابایت استفاده نماید. این سیم کارت ها در کشور کره شمالی توسط شرکت "کوری یو لینک" ارائه می شود و هر فردی می تواند این سیم کارت را از نمایندگی های سراسر کره شمالی و حتی در فرودگاه بین المللی این کشور تهیه کند.

رهبر کره شمالیکیم جونگ اون ، رهبر کنونی کره شمالی

اما به صورت ناگهانی حکومت دیکتاتور کره شمالی بدون اطلاع قبلی و به یک باره سیستم دیتا یا همان اینترنت این سیم کارت ها را قطع کرد و تنها قابلیت تماس های بین المللی را قابل استفاده گذاشت که هزینه مکالمه آن هم مبلغی بالغ بر ۵ یورو در دقیقه است. البته اینجا پایان کار دولت کره شمالی نبوده و آنها مکالمه بین المللی که مقصد آن کره جنوبی باشد را غیر ممکن نمودند.

بیشتر کارشناسان بر این باورند که دلیل این کار حکومت کره شمالی ارائه تصاویر کره شمالی توسط توریست ها و جهانگردان بوده است. تصاویری که هرگز از این کشور پخش نشده بود ، توسط افرادی که از این کشور بازدید می کردند ، از طریق سرویس های اشتراک تصویر و جوامع مجازی به شدت در سراسر دنیا تبدیل به پر بازدیدترین تصاویر این شبکه های اجتماعی شد. این در حالی بود که خیلی از فیلم ها و تصاویر هرگز در جایی دیده نمی شد و به یکباره مردم دنیا توانستن تصاویری دیده نشده از کره شمالی را مشاهده نمایند.

کیم جونگ اونبازدید کیم جونگ اون از شرکت کوری یو لینک

شایان ذکر است که سیم کارت های نسل سوم در کشور کره شمالی ، بدون امکان اینترنت با مبلغ ۷۰ یورو عرضه می شود که اختلافی ۸۰ یورویی با سیم کارت همراه با اینترنت دارد.

نکته ای که بیشتر از هر موضوع دیگری برای تمام دنیا جالب انگیز بوده ، عدم توانایی تماس با کشور همسایه و البته دشمن کره شمالی ، یعنی کره جنوبی است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید