آشنایی با باجه تلفن‌‌ اینترنتی و کیوسک شارژ خورشیدی

آشنایی با باجه تلفن‌‌ اینترنتی و کیوسک شارژ خورشیدی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، تحولات بزرگ در دنیای فناوری نقش به سزایی در نوآوری‌های به وجود آمده دارد و زندگی بدون اسمارت‌فون‌ها و اینترنت تقریبا غیر ممکن و سخت است. از جمله این نوآوری‌ها که می‌توان از آن نام برد، باجه‌های شارژ موبایل خورشیدی و کیوسک‌های اینترنتی می‌باشند. در ادامه به توضیح و روند کار این دو تلفن همگانی می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

باجه تلفن شارژ خورشیدی


کیوسک‌های شارژ خورشیدی تلفن همراه

بسیاری از ما شهر لندن را به کیوسک‌های قرمز آن می‌شناسیم. زمانی که هنوز تلفن‌های همراه وارد بازار نشده بودند این باجه‌ها بخش مهمی از شهر را تشکیل می‌دادند. در سال 1992 حدودا 92 هزار تلفن همگانی قرمز در شهر لندن وجود داشت که امروزه بدون استفاده مانده است. اما دیگر این روزها باجه‌های مشهور بریتانیایی کاربرد جدیدی یافتند. علاوه بر تغییر رنگ به سبز، تعدادی از آنها به ایستگاه‌های خورشیدی شارژ تلفن تبدیل شده‌اند که آنها را سولار باکس (Solar Box) نیز می‌نامند. این ایده از ابتکارات 2 فارغ التحصیل جغرافیا به نام‌های Kirsty Kenny  و Harold Craston می‌باشد.

کریستی کنی 3 دلیل برای ساخت این باجه‌های شارژ خورشیدی بیان کرده است:
1- غیر استفاده بودن باجه‌های تلفن و تبدیل شدن به مکانی برای هنجار شکنان.
2- عمر باتری تلفن‌های امروزی کفاف ریتم زندگی انسان‌ها را نمی‌دهد.
3- در فضاهای عمومی جایی برای شارژ تلفن پیدا نمی‌شود.

بر روی سقف این باجه‌ها صفحات 86 سانتیمتری خورشیدی نصب شده است و برای اینکه دستگاه در طول سال درست کار کند روزانه به سه ساعت آفتاب نیاز دارد. اما از آنجایی که تابش خورشید در لندن کم است درون دستگاه باتری‌هایی وجود دارد که در طول تابستان و روزهای آفتابی‌تر، مازاد انرژی به دست آمده را ذخیره می‌کند تا در طول سال از آن استفاده شود. این باجه خورشیدی می‌تواند صد تلفن را در روز و در ده دقیقه 20 درصد باتری را شارژ کند. در حال حاضر، 67 هزار تلفن عمومی معمولی در سراسر بریتانیا و 8 هزار باجه در لندن وجود دارد.

باجه تلفن اینترنتی


باجه تلفن اینترنتی

کیوسک‌های اینترنتی در ظاهر تفاوت چندانی با کیوسک‌های تلفن ندارند اما به دلیل دسترسی به اینترنت می‌توان از آن برای کارهایی همچون چک کردن ایمیل، بازدید از سایت‌های مختلف، گرفتن عکس فوری یا چاپ عکس (با قرار دادن حافظه دوربین درون دستگاه)، نقل و انتقال پول بین بانکی و حتی اطلاع‌رسانی در مورد خدمات یک موسسه خاص از آن استفاده کرد.

این باجه‌ها در اکثر مکان‌های عمومی مانند: فرودگاه، ساختمان‌های دولتی، راه آهن، ایستگاه‌های مترو و حتی در قهوه‌خانه‌ها به چشم می‌خورد و با توجه به میزان فضای موجود ممکن است بزرگ یا کوچک باشند. از آنجایی که نرم افزارهای کاربردی مختلفی در این باجه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند برقراری ایمنی بخش مهمی از آن به حساب می‌آید و رابط این نرم افزارها مانع تغییر در پیکربندی و یا انتقال ویروس به آن می‌شود.

تعداد این باجه‌های تلفن اینترنتی در سرتاسر دنیا رو به افزایش است و کشورهای مختلفی از جمله ژاپن، انگلیس، آمریکا از آن استفاده می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعداد این کیوسک‌های متصل به اینترنت در ژاپن از تعداد شهروندان این کشور نیز بیشتر است و در کشور انگلیس تنها برای یک کاربرد خاص مانند یافتن شغل هزاران کیوسک در سرتاسر این کشور نصب شده است.

بعضی از کیوسک‌های اینترنتی رایگان و بعضی دیگر مانند دستگاه‌های سکه ای (دستگاه‌های فروش نوشابه و آب نبات) می‌باشند. هزینه استفاده از کیوسک تلفن اینترنتی معمولا بر اساس توافقی که بین صاحب کیوسک اینترنتی و مالک محل انجام شده است یا از طریق اجاره ثابت به مالک و یا درصدی از فروش ماهیانه دستگاه پرداخت می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید