آشنایی با تلفن ثابت حروفی

آشنایی با تلفن ثابت حروفی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، حتما در زمان استفاده از تلفن ثابت و موبایل به دکمه‌های شماره‌گیر و نوشته‌های روی آن توجه کرده اید؟ حروف انگلیسی بر روی گوشی‌های تلفن همراه و تلفن ثابت، فکس و ... فقط برای پیام متنی نیست و این امکان را به شما می‌دهد تا به جای استفاده از اعداد در شماره تلفن‌ها از معادل حروفی آن استفاده کنید.

شماره تلفن حروفی شماره‌ای است که به جای اینکه با اعداد بیان شود با حروف گفته می‌شود. این طرح در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا با استقبال چشمگیری روبرو شده و اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های صاحب نام سعی در استفاده از این سرویس جهت ارائه کالا، خدمات و برند تجاری خود در بازار رقابتی کرده اند. با این وجود به نظر می‌رسد در ایران هنوز استفاده از سرویس شماره رند حروفی رونق چندانی نگرفته است.

شماره تلفن حروفی

هم‌اکنون ده‌ها شخص و شرکت معتبر در ایران و هزاران مورد در اروپا و آمریکا دارای شماره تلفن‌های حروفی هستند. با توجه به این‌ که شماره‌های موبایل بعد از پیش‌شماره فقط دارای 7 حرف هستند، اگر کلمه مورد نظر شما ( اسم، فامیل، شغلتان) تشکیل 7 حرف را می‌دهد شما دقیقا یکی از اعضای موفق این بازار خواهید بود که می‌توانید با این‌ گونه شماره‌ها از خود، تبلیغی ماندگار با کمترین هزینه ممکن بر جا بگذارید.

از جمله نکات مثبت در مورد شماره تلفن حروفی می‌توان به بی‌نیازی فرد از حفظ شماره‌های مختلف و تسهیل در برقراری ارتباط و استفاده از کلمات به جای اعداد هنگام اعلام شماره تماس اشاره کرد. در همین راستا شرکت مخابرات ایران سرویس فن واژه را در اختیار کاربران قرار داده تا به جای اعلام شماره تلفن از کلمات استفاده کنند. به عنوان مثال می‌توان برای تاکسی از کلمه Taxi  استفاده کرد و دیگر نیازی به شماره‌گیری عددی نمی‌باشد.

گفتنی است که این طرح برای شماره‌های 4، 5 و 8 رقمی قابل اجرا است در آن برای هر کلمه یک شماره تلفن و برای هر شماره تلفن یک یا چند کلمه تعریف می‌شود. استفاده از این طرح نیز مانند باقی سرویس‌ها محدودیت‌هایی به دنبال دارد برای مثال اگر فردی بخواهد به جای شماره تماس از نام خانوادگی خود استفاده کند این احتمال وجود دارد که شخص دیگری قبل از او چنین واژه ای را در نظرگرفته باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید