تصویب قوانین جدید در جهت تامین امنیت اینترنت اشیا

تصویب قوانین جدید در جهت تامین امنیت اینترنت اشیا

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در عصر حاضر اکثر انسان‌ها حداقل یک دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت دارند که با نام اینترنت اشیا شناخته می‌شود و تامین امنیت این ابزارها بسیار مهم است. از آنجایی که اینترنت اشیا خیلی پیچیده‌تر و گسترده‌تر از آن چیزی است که دیگران درباره آن می‌پندارند بنابراین نیازمند رویکردی مستحکم در مورد امنیت، حریم خصوصی و اعتماد است.

گزارش‌هایی همچون نفوذ به سلاح‌های هوشمند، هک گسترده دوربین‌های نظارتی متصل به اینترنت و نفوذ به روترهای خانگی نگرانی‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده، اما مانع خرید و فروش دستگاه‌های هوشمند نشده است.

اینترنت اشیا و تامین امنیت
بعد از حمله سایبری که چندی پیش به سرویس دهنده Dns با نام Dyn که موجب ایجاد اختلال چند ساعته قابل ملاحظه‌ای در وبگاه‌های مختلفی همچون توییتر شده بود، نمایندگان مجلس آمریکا و کارشناسان فناوری را مجاب به تصویب لایحه جدیدی به نام "قانون بهبود امنیت اینترنت اشیا 2017 (Internet of things Cybersecurity Improvement Act Of 2017) که امنیت دستگاه‌های متصل به اینترنت را تامین می‌کند، کرده است. با توجه به این قانون گجت‌های متصل به اینترنت همچون روترها، دوربین‌های نظارت تصویری و کامپیوترهایی که از سوی مراکز دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید با استانداردهای امنیتی جدید تولید شوند و تولیدکنندگان را مستلزم ساخت دستگاه‌هایی با قدرت شناسایی باگ‌های امنیتی قابل وصله می‌کند، همچنین در صورت شناسایی آسیب‌پذیری روی دستگاه‌ها باید سرویس‌های رایگان را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

با تصویب این قانون دیگر هکرها نمی‌توانند به راحتی به دستگاه‌ها نفوذ کنند و اطلاعات آنها را به سرقت ببرند، زیرا در این لایحه استفاده از نام کاربری، گذر واژه‌های نامعتبر، غیرایمن و غیرقابل تغییر از طرف تولیدکنندگان ممنوع شده است.

با توجه به پیش بینی‌های انجام شده تا سال 2020 تقریبا بیست میلیون تا سی میلیون دستگاه ناامن متصل به اینترنت وجود خواهد داشت که این قانون اولین قدم برای ایمنی محصولات موجود در این حوزه محسوب می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید