برگزاری مراسم بیست و سومین سالروز عرضه سیم کارت توسط اپراتور همراه اول

برگزاری مراسم بیست و سومین سالروز عرضه سیم کارت توسط اپراتور همراه اول

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور همراه اول در مراسمی به نام "شبی با اصحاب رسانه" به مناسبت روز خبرنگار (17 مرداد) و بیست و سومین سالروز آغاز عرضه سیم کارت در ایران (19 مرداد) که درتاریخ هجدهم  مرداد، در برج همراه برگزار شد گزارش مختصری از فعالیت این اپراتور ارائه کرد.

در این مراسم که با حضور 170 خبرنگار فعال در رسانه‌های کشور برگزار شد، صدوقی ضمن خیر مقدم به حاضرین از عوامل رسانه که در این چند سال همواره همراه این اپراتور بوده‌اند قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش‌های ایشان را برای حمایت از همراه اول از جمله واگذاری پروانه نسل 3 و 4 و حفظ فرکانس 900 ارزشمند شمارد، همچنین همراه اول طی 4 سال دولت یازدهم توانست فاصله خود را از اپراتورهای دیگر افزایش دهد و همواره در این سال‌ها رتبه اول تلفن همراه کشور را در جشنواره فاوا بدست آورد که این موفقیت از سرمایه‌گذاری قوی و زیرساخت مستحکم خبر می‌دهد.

بیست و سه سالگی همراه اول

پیشنهاد دکتر روحانی برای حضور مهندس جهرمی در دولت دوازدهم مورد استقبال صدوقی قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد که با رای اعتماد نمایندگان مجلس برای حضور مهندس جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم فصل جدیدی در رشد و توسعه حوزه ارتباطات و فناوری ایجاد شود، زیرا تجربه‌ای که جهرمی در 8 سال اخیر کسب کرده را پشتوانه بزرگی برای حضور وی در وزارت ارتباطات می‌داند. مهندس جهرمی موجب تحول اساسی در زیرساخت‌ها و کاهش نرخ اینترنت شده است که تمامی این موارد نشان دهنده ارجعیت منافع ملی نسبت به منابع سازمانی برای او می‌باشد. در ادامه صدوقی ابراز امیدواری کرد که با حضور جهرمی تحول اساسی در حوزه رگولاتوری ایجاد می‌شود و همراه اول پس از 3 سال به حق خودش در زمینه تخصیص منابع برسد تا بتواند پاسخگوی نیازهای مشترکین خود باشد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه از سرمایه گذاری 10300 میلیارد تومانی در زمینه نوسازی و توسعه شبکه در طی 5 سال اخیر خبر داد و با عمر 23 ساله و میانگین سن 2 سال تجهیزات شبکه، همراه اول را جوان‌ترین اپراتور کشور نامید.

صدوقی با بیان اینکه طرح‌های بلوغ 10 ساله رگولاتوری، در 3 سال اجرا شد، گفت: اولین طرح سایت شرینگ بود که سایت‌های ما با اپراتورهای دیگر به اشتراک گذاشته شد، دومی اجرای طرح "رومینگ ملی" بود و همراه اول شبکه خود را در اختیار اپراتورهای دیگر قرار داد و امروز بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از کاربران اپراتورهای دیگر از شبکه همراه اول سرویس دریافت می‌کنند. سومین اقدام، طرح ترابردپذیری بود که با موفقیت همراه اول، همراه بود. چهارمین موضوع هم SMP یا همان محدود کردن اپراتور غالب در خصوص طرح‌های رقابتی با سایر اپراتورها بود. همراه اول با توجه به این که طرح ترابردپذیری را از خرداد 1395 آغاز کرده است نسبت به 2 اپراتور دیگر تراز مثبت داشته و تنها برنده قاطع این طرح می‌باشد و این که کاربران در حالی که می‌توانستند اپراتور دیگری را انتخاب کنند، همراه اول را برگزیدند برای ما بسیار با ارزش است.

در ادامه صدوقی از دشواری و شرایط نابرابر با اپراتورهای رقیب در راه‌اندازی اینترنت نسل‌های مختلف سخن گفت و با توجه به گفته‌های وی پروانه نسل 3 و 4 همراه اول 6 ماه پس از اپراتور دوم در تاریخ 27 اسفند 1393 صادر شد و همراه اول علارغم داشتن 60 درصد از سهم بازار تنها 30 مگاهرتز از پهنای باند فرکانس 1800 را در اختیار داشت در حالی که این عدد برای اپراتور رقیب 40 مگاهرتز بوده است. با این حال همراه اول با تمام مشکلات و سختی‌های موجود در این راه طی دو سال توانست اینترنت نسل 4 خود را راه اندازی کند و 5 مگاهرتز فرکانس 1800 شبکه نسل 2 را تخلیه و شبکه LTE را فعال کند. همراه اول تا شهریور سال 1395، تعداد 377 سایت نسل 4 راه اندازی کرده بود و با توسعه پرشتاب، تعداد 9700 سایت نسل 4 و 4.5 تا پایان سال 1395 و هم اکنون بالای ده هزار سایت نسل 4 و 4.5 راه اندازی کرده است.

در انتها صدوقی با اشاره به مذاکرات همراه اول با اپراتور سوم کشور، گفت:‌ در اردیبهشت ماه مذاکراتی با اپراتور سوم انجام دادیم، توافق خوبی که هر دو اپراتور در آن برنده هستند و آن اجرای Ran Sharing برای اولین بار در کشور بوده است. همراه اول در 710 شهر و اپراتور سوم در 21 شهر نسل چهارم را راه‌اندازی کرده بودند، در شهرهایی که اپراتور سوم نسل 4 نداشت، از فرکانس رایتل استفاده کرده و با RAN مشترک، به رایتل هم سرویس ارائه دادیم. وقتی در تبریز این سرویس ارائه شد سرعت 4G همراه اول از 15 مگابیت به 100 مگابیت ارتقا پیدا کرد. این موضوع هم برای اپراتور سوم دستاورد خوبی بود، هم برای همراه اول و هم توانستیم با مشارکت با اپراتور سوم، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. اگر امروز همراه اول در نسل 4 سرویس قابل قبولی ارائه می‌کند و در Through Put در بین اپراتورها میانگین بالاتری دارد، این به دلیل همکاری همراه اول و رایتل است که به خاطر فرکانس از مدیرعامل اپراتور سوم تشکر می‌کنم. برش کیک تولد 23 سالگی همراه اول و تجليل از زحمات خبرنگاران، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید