رفع ابهامات شماره تلفن هوشمند توسط مدیرعامل شرکت مخابرات ایران

رفع ابهامات شماره تلفن هوشمند توسط مدیرعامل شرکت مخابرات ایران

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در پی قبض‌های نجومی تلفن‌های ثابت و ابهامات موجود در این راستا قوه قضائیه ابلاغیه‌ای در جهت ساماندهی شماره‌های هوشمند برای مخابرات ارسال کرده است.

رسول سرائیان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبرهای مبتنی بر قطع شماره‌های 909 با هدف باز شدن فضای رقابتی برای شماره‌های 7070 را نادرست خواند و از عدم تعارض این شماره‌ها با هم خبر داد.

سرائیان و تلفن ثابت هوشمند

سرائیان گفت: قبض‌های 5، 10، 15 میلیونی مشترکین تلفن ثابت موجب انعکاس موضوع به رگولاتوری و شرکت ارتباطات زیرساخت شد تا مساله شفاف‌سازی شود زیرا مردم باید متوجه شوند که با شماره‌گیری شماره‌های هوشمند هر دقیقه برای مثال هزار و پانصد تومان، دو هزار تومان و سه هزار تومان شارژ می‌شود زیرا بی‌اطلاعی باعث نارضایتی می‌شود و ممکن است برخی نتوانند قبض‌های خود را پرداخت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: کسب و کارها می‌توانند سرویس‌های خود را مانند گذشته روی شماره‌های 7070 نیز ارائه کنند و محدودیتی برای فعالیت کسب و کارها در شماره‌های 7070 نیست. مدل شماره‌های هوشمند این است که کسب و کار بسته به سرویس (برای مثال مشاوره یا قصه‌گویی) قراردادی با تولیدکننده محتوا تنظیم می‌کند، همچنین در یک قرارداد نیز حق سهم اپراتور یا تامین کننده ارتباط را می‌پردازند.

پیش از این،‌ به دنبال انسداد دسترسی عمومی به شماره های هوشمند (909907) از سوی مخابرات، یکی از صاحبان کسب و کارهای مبتنی بر شبکه هوشمند کشور گفته بود: بستن 9099 صرفا با هدف حذف رقیب و جا انداختن شماره‌های 7070 در انحصار مخابرات است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید