سخنان محمود واعظی درباره انتقال سرورهای تلگرام به ایران

سخنان محمود واعظی درباره انتقال سرورهای تلگرام به ایران

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در هفته گذشته جریان انتقال سرورهای تلگرام به ایران بحث‌های گوناگونی را در پی داشت و در حاشیه این اخبار تائیدیه و تکذیب‌هایی از سوی پاول دورف موسس تلگرام در توئیت‌های مختلف و مسئولین این مقوله در کشور انتشار یافت.

طبق تائیدیه مدیرعامل تلگرام قرار بود که شبکه‌های تحویل محتوای تلگرام (CDN) به ایران منتقل شوند، اما اختلافات پس از استفاده از کلمه "سرور" در خبرگزاری‌ها بوجود آمد. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مصاحبه‌ای ابهامات این جریان را آشکار کرد.

موسس تلگرام

واعظی در این خصوص گفت: هر فرد از "سرور" برداشتی دارد، اینکه گفته شد "تلگرام" سرورهایش را به ایران منتقل کرده که ایران بتواند به این اپلیکیشن را دسترسی داشته باشد، دخالت و فیلتر کند به درستی تکذیب شده است. اما آنچه که من و مهندس جهرمی بیان کردیم این است که این کارها طبق یک توافق در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: هیچکس انتقال CDN ها به ایران را رد نکرده و CDN مربوط به کانال‌های پرظرفیت و پرمصرف بوده و با این کار، به جای اینکه اطلاعات به خارج از ایران برود و برگردد، در داخل کشور می‌ماند و مردم می‌توانند با سرعت و کیفیت بالاتری از خدمات استفاده نمایند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید