تصویب طرح اینترنت نامحدود

تصویب طرح اینترنت نامحدود

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، پس از بحث‌های فراوان و خبرهای گوناگون در راستای حذف اینترنت محدود سرانجام علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب طرح توقف فروش اینترنت حجمی و جایگزینی آن با سرویس‌های نامحدود خبر داد.

یکی از دلایل تغییر در روش عرضه اینترنت را می‌توان افزایش میزان تقاضای مردم در اینترنت و تغییر الگوی مصرف ایرانیان دانست.

عمیدیان و اینترنت حجمی

علی اصغر عمیدیان در این خصوص گفت: در ابتدا قرار بر این بود که پس از تصویب این طرح، چند هفته برای اجرای آن زمان در نظر گرفته شود اما حال در هفته جاری این طرح به تمامی اپراتورها و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت ابلاغ خواهد شد و یک هفته برای اجرای آن زمان خواهند داشت.

یکی از نکات مهم در این بحث این است که هر بسته اینترنتی شامل یک کف و سقف سرعت می‌باشد و کاربران می‌توانند با توجه به نیازهایشان سرویس مورد نظر خود را بر اساس سرعت انتخاب کنند. برای حفظ کیفیت سرعت ارائه شده نباید از کف کمتر باشد در واقع اینترنت نامحدود نسبی است یعنی با توجه به فناوری مورد نظر در کشور، برای آن سقفی در نظر گرفته می‌شود و کاربر نمی‌تواند تا سقف بی‌نهایت از حجم اینترنت استفاده کند.

در پایان باید بدانید که سرعت‌ این بسته‌ها شامل 2‌مگابیت بر ثانیه، 6‌مگابیت بر ثانیه و 16‌مگابیت بر ثانیه است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید