سه اپراتور مجازی جدید آماده ارائه سیم‌کارت هستند

سه اپراتور مجازی جدید آماده ارائه سیم‌کارت هستند

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از عرضه سیم‌کارت سه اپراتور‌مجازی در روزهای آینده خبر داد. عباسی شاهکوه درباره تعداد اپراتورهای مجازی فعال در کشور این چنین گفت: تا به امروز پنج پروانه صادر کرده‌ایم و بیست موافقت انجام شده که هنوز به صدور پروانه نرسیده است. همچنین سه اپراتور آماده عرضه سیم‌کارت هستند که در روزهای آینده شاهد عرضه سیم‌کارت آنها به بازار خواهیم بود.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نمایشگاه الکامپ درباره شکل‌گیری اپراتورهای مجازی در کشور گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی و شکل‌گیری اپراتورهای مجازی دو نکته بسیار مهم بود، هدف اول اینکه ما در نظر داشتیم بازار رقابتی در حوزه تلفن همراه را بهبود بخشیم، زیرا اپراتورهای اصلی که به BTS (دکل‌های مخابراتی فرستنده و گیرنده) نیاز دارند، هزینه بسیار بالایی می‌خواهند و این به صلاح کشور نبود. اما از سمت مشترکین ما نیاز ویژه به بحث رقابت داشتیم و اپراتور مجازی بهترین تصمیم بود.

مجوز اپراتور مجازی جدید

وی افزود: هدف دوم ایجاد اپراتورهای مجازی این بود که اپراتورهای صاحب شبکه کمتر به سمت فضای تخصصی و بسترسازی لازم در این حوزه می‌روند و ما امیدواریم اپراتورهای مجازی که نگران زیرساخت و شبکه نیستند، انرژی بیشتری برای بحث‌های تخصصی بگذارند تا مردم از خدمات جدید بهره مند شوند.

عباسی شاهکوه با اشاره به فضای رقابتی در بین اپراتورها خاطرنشان کرد: طبیعی است که چندان رقابتی میان اپراتورهای اصلی با اپراتورهای مجازی صورت نگیرد. دلیل آن هم این است که اپراتورهای اصلی دارای زیرساخت و شبکه هستند و تمرکز اپراتورهای مجازی بر روی سرویس و خدمات به کاربران است. بنابراین این دو از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و در نتیجه نباید با هم رقابت کنند.

وی در ادامه گفت: البته اگر اپراتورهای مجازی بخواهند به سمت رقابت با اپراتورهای اصلی بروند، شکست خواهند خورد اما اگر تمرکز اپراتورهای مجازی روی خلاقیت و نوآوری بر سرویس‌ها و خدمات به کاربران باشد حتما شاهد اتفاقات مطلوب خواهیم بود.

عباسی شاهکوه با اشاره به فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان و آسیب‌های آن برای کودکان در کشور اظهار کرد: طبیعی است قوانینی که در فضای حقیقی داریم، برای فضای مجازی هم حاکم است. تمام اصول فرهنگی  بر جامعه باید بر فضای مجازی هم حاکم شود. ما یک مصوبه در ارتباط با سیم‌کارت کودک داریم که مبنایی شد تا سیم‌کارت کودک راه‌اندازی شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد:ما یک سری الزامات را برای فضای کودک در مصوبه تنظیم مقررات ارتباطات مشخص کردیم و بیشتر از آن نیاز به مقررات نداریم و بقیه کار با اپراتورهایی مانند هوشمند امین که از فعالان حوزه کودک و نوجوان هستند انجام می‌شود. انتظار داریم اپراتورها با خلاقیت و نوآوری خود در سرویس‌ها و خدمات بتوانند خدمات اصولی و علمی را در اختیار کاربران قرار دهند.

وی به فضای مجازی و فناوری اطلاعات، فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه پرداخت و تاکید کرد: با توجه به موضوعاتی که در فضای مجازی وجود دارد و آسیب‌هایی که در کنار فرصت‌ها می‌تواند برای کاربر وجود داشته باشد، تلاش می‌کنیم تا تهدیدهای حوزه کودک و نوجوان را به صفر برسانیم تا نوجوانان به راحتی و بدون نگرانی خانواده‌ها از آسیب‌های وب، بتوانند از آن استفاده نمایند. معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نبود یا کمبود فضای همکاری بین نهادها در حوزه تخصصی کودک و نوجوان در فضای مجازی گفت: سازمان فناوری اطلاعات تفاهم نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش تدوین کرده که به زودی شاهد محتوای مطلوب خواهیم بود.

در انتها یادآور می‌شویم که اپراتورهای مجازی، نوعی از اپراتور موبایل هستند که خود دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها نیستند. این نوع اپراتورها با بستن قرارداد با یک اپراتور دیگر که دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها است، این خدمات را به صورت عمده خریداری کرده، سپس با نشان تجاری و برند خود اقدام به فروش خدمات تلفن همراه، در بازار خرده‌فروشی می‌کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید