تحریم ایران در ثبت و نگهداری دامنه توسط رسلو

تحریم ایران در ثبت و نگهداری دامنه توسط رسلو

‫به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، صاحبان دامنه خوب می‌دانند که سایت رسلو (Resello یا همان Hostcontrol) جای بسیار مناسبی برای ثبت دامنه است. این سایت حدود چهار سال از دامین‌های ایرانیان نگهداری می‌کرد و مشتریان ایرانی این سایت به 80 درصد می‌رسیدند اما به یکباره شوکی بزرگ به کاربران وارد شد، سایت رسلو اعلام کرد که کاربران ایرانی امکان ثبت و انتقال دامنه را ندارند.

سایت رسلو

رسلو با فرستادن ایمیل‌هایی به مخاطبان ایرانی خود، از محدودیت‌هایی خبر داد و در آخرین ایمیل تمامی درها را بر روی ایرانیان بست. متن ایمیل از این قرار است:

از تاریخ 27 تیر سال 1396 ایرانیان امکان ساخت مشتری جدید، امکان ثبت دامنه و امکان انتقال دامنه را ندارند. از تاریخ 27 مرداد هزینه تمدید سرویس‌ها و دامنه‌های قبلی در رسلو افزایش خواهد یافت و از تاریخ 27 شهریور، کاربران ایرانی امکان تمدید سرویس‌های قبل را ندارند و این یعنی یک زنگ خطر برای همه کسب و کارهای آنلاین و هاستینگ‌هایی که دامنه‌های خود را در این شرکت نگهداری می‌کنند.


بوجود آمدن رسلو

رجیسترار  دایرکت آی یا همان Resellerclub یک شرکت دو ملیتی هندی آمریکایی بود و از اواخر تابستان سال 1392 بصورت کامل تابعیت آمریکایی پیدا کرد و طبق قوانین آمریکا امکان عرضه سرویس به ایرانیان را نداشت. در همان زمان صحبت‌هایی از تحریم ایرانیان توسط این شرکت به گوش می‌رسید و در مهر ماه همان سال به طور رسمی اعلام شد که امکان ارائه سرویس به ایرانیان وجود ندارد و در اقدامی خودجوش و بدون هماهنگی همه دامنه‌ها به شرکت رسلو منتقل شد.

رسلو که به‌صورت ناگهانی با حجم زیادی از دامین‌های ایرانی مواجه شده بود خیلی سریع تصمیم به تغییر زیرساخت‌ها و آماده‌سازی نگهداری دامنه‌های ایرانیان گرفت. در این مدت هاستینگ‌های ایرانی به ناچار سرویسی را که خودشان انتخاب نکرده بودند و انتخاب یک شرکت آمریکایی بود، پذیرفتند اما پشتیبانی ضعیف رسلو، مسدود کردن دامنه‌ها بدون اطلاع قبلی و قطع شدن‌های مداوم این رجیسترار از جمله مشکلاتی بود که هاستینگ‌های ایرانی در این مدت با آن مواجه بودند.

 
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید