پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران

پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، با برگزاری کارگاه سه روزه بین المللی اینترنت اشیا در تاریخ 18 تیر 1396 در هتل اسپیناس با حضور اعضای دفتر آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی مخابرات و آکادمی ارتباطات و فناوری شرکت هند ، دکتر یزدانیان رئیس دانشکده پست و مخابرات از پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران خبر داد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح بزرگی دراین خصوص طراحی کرده و در این طرح از همه اپراتورها ، بخش خصوصی ، بخش های تولیدی ، صنایع و محققین خواسته تا نظرات خود را در حوزه IOT بیان کنند.

پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران

کارگاه بین المللی اینترنت اشیا با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات به میزبانی ایران و با شرکت اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)  در حال برگزاری است. حضور شرکت اتحادیه جهانی مخابرات در این کارگاه باعث افزایش روابط و انتقال تجربه و دانش اینترنت اشیا به داخل کشور می گردد. هشتاد شرکت کننده از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و شرکتهای داخلی در این کارگاه سه روزه شرکت کرده اند.

یزدانیان در این خصوص گفت : برگزاری دوره های مشترک با ITU باعث هماهنگی و همگرایی برنامه های ملی ما با برنامه های بین المللی می‌ گردد و امکان موفقیت برنامه ها را بالا می ‌برد و در این رابطه آمادگی افزایش سطح همکاری با این اتحادیه وجود دارد.

رئیس دانشکده پست و مخابرات از شرکت کنندگان بین المللی در این کارگاه تشکر کرد و گفت:  با توجه به شعار سال جاری اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر داده‌ های بزرگ توانمندساز جوامع باید توجه داشت که داده‌ های بزرگ بر مبنای IOT شکل می ‌گیرد و این دو از هم جدا شدنی نیستند.

یزدانیان با شرح دادن مفهوم اینترنت اشیا از اهمیت این فناوری در سیاست گذاری ها سخن گفت و خاطرنشان کرد : اتصال تعداد قابل توجهی از اشیا به اینترنت (IOT)  اطلاعات زیادی تولید می کند که با تحلیل آن اطلاعات می ‌توان به علاقه ها و سلیقه کاربران دسترسی یافت و از این رو اینترنت اشیا برای سیاست گذاران بسیار با اهمیت است.

دو موضوع اینترنت اشیا و داده ها به هم مربوط هستند از این رو هر دو موضوع برای ایران و اتحادیه جهانی مخابرات و توسعه جهانی اهمیت ویژه ای دارند. در این کارگاه به بررسی مهم ترین مسائل در سر راه پیاده سازی و توسعه اینترنت اشیا از جمله امنیت ، استاندارد ها و ایجاد شبکه های ارتباطی پرداخته خواهد شد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید