کاهش 50 درصدی تعرفه اینترنت برای دانشگاه های کشور

کاهش 50 درصدی تعرفه اینترنت برای دانشگاه های کشور

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند و به نقل از مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت ، تعرفه اینترنت برای خدمات دانشگاه های کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات نسبت به اینترنت سطح کشور 50 درصد کاهش می یابد. 

محمد جواد آذری جهرمی در مراسم بهره برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور که در تاریخ 11 تیر 1396 برگزار شد ، این چنین گفت : این شبکه به لحاظ سامانه افتتاح شده و امیدواریم که شاهد دسترسی دانشجویان به محتواهای فاخر و ارزشمند علمی کشور باشیم. با توجه به این طرح هزینه دانشگاه ها به صورت چشم گیری کاهش می یابد. گفتنی است برنامه وزارت ارتباطات کاهش بیشتر تعرفه ها می باشد.

تعرفه اینترنت دانشگاه

وی افزود : همانطور که ما خدماتی را برای شبکه علمی ارائه می ‌دهیم ، متقابلا انتظار داریم این شبکه در تولید محتوا نقش داشته باشد و دانشگاه‌ ها نیز در تولید محتوا و ارائه سرویس فعال تر عمل کنند. انتظار ما این است که دانشگاه‌ ها ، دانشجویان و اساتید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند و با توجه به انتظار دولت مردان ، سرویس‌ ها و محتوای بومی گسترش یابد.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد : به دلیل اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت از نظر قانونی مجوز ورود به این عرصه را بطور مستقیم ندارد ، لذا این اقدام از طریق اپراتور شبکه علمی اجرا خواهد شد. هم چنین برنامه ریزی کرده ایم تا پایان آبان‌ سال 1397 ، هشت مرکز استان به این شبکه متصل شوند و چنانچه نگاهمان را عوض کنیم می توانیم در این مدت تمام دانشگاه های کشور را به شبکه متصل کنیم. علاوه بر این طی گفتگو هایی که با دانشگاه‌ های کشور داشتیم ، پی بردیم که دانشگاه‌ ها در حوزه دسترسی با مشکل مواجه هستند ، بدین معنی که از دانشگاه تا مرکز مخابراتی شبکه فیبر نوری وجود ندارد و امیدواریم در توافق نامه‌ های سال 1396 اعتباری به صورت خاص برای دانشگاه‌ ها در نظر گرفته شود تا به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید