نقش فناوری اینترنت اشیا در شهر هوشمند

نقش فناوری اینترنت اشیا در شهر هوشمند

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، اگر برایتان این سوال پیش آمده که شهر هوشمند چیست؟ باید بگوییم که ، شهر هوشمند چشم اندازی از توسعه شهری است که فناوری اطلاعات و ارتباطات را در غالب راهکارهای اینترنت اشیا یکپارچه کرده تا روشی امن به منظور مدیریت دارایی های شهری ارائه دهد.

شهر هوشمند

از آن جایی که مردم به صورت افزاینده‌ ای از مناطق روستایی به شهرها مهاجرت می‌ کنند و هزینه امور شهری به شکل قابل توجهی رو به افزایش است باید راهکار مناسبی جهت کنترل این هزینه ها در نظر گرفت. قطعا یک شهر هوشمند بهتر از یک شهر سنتی می ‌تواند به چالش‌ های ناشی از افزایش جمعیت واکنش نشان دهد. با بهره‌ گیری موثرتر از منابع دولت‌ ها می‌ توان هزینه‌ ها را پایین آورد ، کیفیت زندگی را ارتقا داد و نیاز نسل‌ های آینده را برآورده کرد.

خوشبختانه با پیشرفت فناوری‎ های حوزه دیجیتال دیگر نیازی نیست برای هوشمند ‌سازی یک شهر تمامی قسمت‌ های آن را تغییر دهیم یا شهری از نوبنا کنیم.

یکی از نکات مهم در زمینه IOT این است که این تکنولوژی در کنترل ترافیک از راه دور ، کاهش مصرف انرژی و آلودگی و تامین امنیت مکان های مختلف بسیار کارساز است.

به طور کلی کاربران اینترنت اشیاء به سه دسته تقسیم می شوند :

1- مصرف‌کنندگان : کسانی که به دنبال صرفه ‌جویی و تسهیل فرآیندها هستند.
2- صاحبان کسب ‌و کار : افرادی که به دنبال بهبود فرآیند ها و افزایش کارایی و بهره ‌وری و صرفه‌ جویی مالی هستند.
3- مدیران شهری و صاحبان صنایع : اشخاصی که امکان تصمیم ‌گیری راحت ‌تر و مدیریت بهینه منابع و پیشگیری از ضایعات ، توانایی ‌های مدیریتیشان را افزایش می ‌دهد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید