ورود رشته اینترنت اشیا به دانشگاه های کشور

ورود رشته اینترنت اشیا به دانشگاه های کشور

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، ما در اواسط انقلابی هستیم که به واسطه تکنولوژی و اینترنت به راه افتاده و به دنبال این تحولات بزرگ رشته هایی مثل اینترنت اشیا ، 5G و SND برای اولین بار وارد دانشگاه های کشور شده اند.

وحید یزدانیان رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در این باره گفت : از آن جایی که رشته های تجارت الکترونیک ، امنیت اطلاعات ، دولت الکترونیک و شبکه از مهر ماه سال جاری دانشجو می پذیرد ، به احتمال زیاد از سال آینده در رشته های جدیدی از جمله اینترنت اشیا نیز پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

اینترنت-اشیا

یزدانیان در ادامه این چنین گفت : ضمن بررسی سرفصل های رشته اینترنت اشیا می توان آن را به دو دوره کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد. افراد با گذراندن دوره های بلند مدت که برای کارشناسان فناوری اطلاعات با گرایش اینترنت اشیا تدوین و تهیه شده مدرک تحصیلی دریافت خواهند کرد و یک دوره کوتاه مدت در نمایشگاه تله کام 1395 ارائه شده بود که با استقبال خوبی روبرو شد.

یکی از موضوعات مورد بحث در دانشکده پست و مخابرات ، مقطع کارشناسی ارشد می باشد. طبق صحبت های وحید یزدانیان با توجه به تعریف پروژه های شرکت رایتل در دانشکده علمی کاربردی و با موافقت این دانشگاه یک دوره کارشناسی ارشد در زمینه 3G برگزار شد و هم اکنون طرح توجیهی کارشناسی ارشد داده های بزرگ در این زمینه با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات آماده است. .

وی در مورد آینده دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی چنین گفت : با توجه به این که دانشگاه های کشور درباره موضوعات لبه تکنولوژی مانند داده ‌های بزرگ ، SDN ، 5G ، اینترنت اشیا پذیرش دانشجو ندارند اما هدف ما این است که افراد بعد از فارغ التحصیل شدن بتوانند در حوزه تخصصی خود مشغول به کار شوند.

یزدانیان درباره آزمایشگاه اینترنت اشیا این چنین گفت : مدلی که برای ارائه در این زمینه لازم است را در آزمایشگاه های اینترنت اشیا دانشگاه پست و مخابرات می سازیم ، همچنین ساخت آزمایشگاه های آموزشی اینترنت اشیا در دانشگاه های علم و صنعت و امیرکبیر نیز در آینده اتفاق می افتد.

رئیس دانشکده پست و مخابرات ضمن اعلام نیاز پست بانک به کارشناس مهارتی خبر داد و گفت : اگر سرفصل های تهیه شده که به دانشگاه علمی کاربردی فرستاده شده مورد تایید قرار گیرد از مهرماه 1396 امسال امکان پذیرش دانشجو وجود دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید