عکس سلفی و عوارض آن

عکس سلفی و عوارض آن

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، سلفی گرفتن (عکسی که شخص از خودش می گیرد) در سال های اخیر بسیار رایج شده ، به طوری که تعداد زیادی از افراد به این امر اعتیاد پیدا کرده اند. شبکه های اجتماعی نیز جای مناسبی برای انتشار این تصاویر است به طوری که روزانه حدود 2 میلیارد عکس سلفی در شبکه های اجتماعی گوناگون مانند اینستاگرام آپلود می شود.

کلمه سلفی اولین بار در سال 2002 در کشور استرالیا به کار گرفته شد ولی تکرار مکرر این واژه در سال 2013 دو چندان شد به طوری که به عنوان واژه سال انتخاب گردید. گرفتن سلفی از سال 2012 توسط بازیگران هالیوود شروع شد ، اما کسی فکر نمی کرد که علاقمندی به سلفی به یک اعتیاد تبدیل شود. جالب است بدانید که جمعیت زنان سلفی گیر دو برابر مردان محاسبه شده است. اشخاص برای گرفتن عکس سلفی بهتر ، دچار وسواس بالایی می شوند و ممکن است ساعت ها به گرفتن عکس از خود بپردازند. اگر در طول روز بیش از سه یا چهار عکس از خود می گیرید و در شبکه های مجازی منتشر می کنید ، احتمال اینکه دچار اختلال روانی شوید بسیار بالاست.

سلفی


سلفی گرفتن و عوارض آن

پیدا شدن هنجارهای ضد اجتماعی: سلفی گرفتن افراطی باعث تشدید اختلال روانی و خودشیفتگی در افراد خواهد شد. همچنین رفتارهای ضد فرهنگی و ضد اجتماعی را در مدت زمان طولانی تقویت می ‌کند به طوری که شخص ، بی‌ توجه به همه چیز با محوریت قراردادن خود ، رو به دوربین تلفن همراهش لبخند زده و عکس می گیرد.

قوی شدن اختلال خود زشت پنداری : گرفتن سلفی امکان اینکه شخص خود را زشت تصور کند تقویت می نماید ، زیرا امکان دارد فرد از انتشار عکس های خود بازخورد خوبی در شبکه‌ های اجتماعی دریافت نکند.

از دست رفتن زمان : یکی از اصلی ‌ترین عوارض سلفی افراطی وقت‌ کشی است. اینکه نوجوانان و جوانان مدت زمان زیادی را برای  گرفتن سلفی صرف می ‌کنند و برای پیدا کردن سوژه‌ ها بارها راهی جاهایی می ‌شوند که نه تنها برایشان پر هزینه بوده بلکه در مواردی خطرناک هم می باشد.

دور شدن خانواده : سلفی‌ گرفتن افراطی باعث تمرکز بیش از اندازه نوجوانان در فضای مجازی به جای پیرامون واقعی زندگی می‌ شود و افراد خانواده را ازهم دور می ‌کند.

باید این نکته را در نظر بگیریم که سلفی گرفتن برای ثبت لحظه های خاص ، شگفت آور و عجیب است و گرفتن عکس در شرایط بد و منزجر کننده اصلا درست نیست ، پس بهتر است آداب گرفتن سلفی را رعایت کنیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید