کلاه برداری با سیم کارت غیر فعال

کلاه برداری با سیم کارت غیر فعال

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا استان خراسان رضوی ، به دنبال شكايت فردی مبنى بر اخاذى و كلاه بردارى از مخاطبان تلفن همراه وى، رسيدگى به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جواد جهانشيرى رييس پليس فتا استان خراسان رضوى در این خصوص گفت : با تلاش كارشناسان پليس فتا استان خراسان رضوى ، شخص خاطی در فضاى سايبرى شناسايى و دستگير گشت.

اخاذی-سیمکارت

سرهنگ جهانشيرى ادامه‌ داد : شخص شاکی در اظهارات اوليه خود به كارشناسان گفت چند نفر از دوستان وی با تماس تلفنى از او درخواست پولى كه قبلا گرفته بوده را داشتند كه پس از اعتراض فرد ، مشخص شد شخص ديگرى كه خود را به جاى وی معرفى کرده است با سو استفاده ازمشخصات شخص و ايجاد شبكه اجتماعی ، از تعدادی از مخاطبين فرد مبالغى را به عنوان قرض يك روزه گرفته است.

رييس پليس فتا استان خراسان رضوى افزود : با توجه به اظهارات شخص شاکی ، كارشناسان پليس فتا اقدامات فنى خود را شروع کردند و به دنبال بررسى‌ هاى خود متوجه اكانت ايجاد شده در شبكه اجتماعى متعلق به خود شاكى بوده و از این رو تحقيقات بيشتر نسبت به نحوه دستيابى متهم به اطلاعات شاكى آغاز و با بررسى ‌هاى انجام شده توسط كارشناسان هويت متهم شناسايى و با هماهنگى قضايى وى دستگير و به پليس فتا منتقل گشت.

وی ادامه داد : شخص خاطی كه مردى 36 ساله بود با مشاهده مدارک ، جرم خود را پذیرفت و اعتراف كرد که به علت اعتياد شديد و نياز مالی ، اقدام به ايجاد شبكه اجتماعى با نام فرد شاكی نموده و بعد از آن با ارسال پيام به مخاطبين شاكی ، درخواست كمك مالى يك روزه کرده است.

سرهنگ جهانشيرى افزود : متهم بعد از اعتراف به جرم خود براى طى مراحل قضايى به دادسرا اعزام شد.

رييس پليس فتا استان خراسان رضوى به كاربران فضاى توصيه كرد: در این پرونده شخص شاکی بعد از ، از دست دادن سيم كارت خود نسبت به غير فعال کردن آن و اطلاع به اپراتور مربوطه كوتاهى کرده است. از این رو شهروندان باید دقت نمایند و مراقب سيم كارت‌ هاى فعالى كه به نام آنها است باشند و در صورت گم شدن و یا از دست رفتن سیم کارت بلافاصله نسبت به غير فعال کردن آن اقدام نمايند زیرا از ديدگاه قانون نگهدارى و حفظ سيم كارت مسئوليتى مهم است كه در صورت بوجود آمدن هرگونه مشكل صاحب سيم كارت باید جواب گو باشد.

لازم به توضیح است علاقمندان مى‌ توانند برای كسب اطلاع از سيم كارت هاى فعال به نام خود در چهار شبكه اپراتور تلفن همراه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركين تلفن سيار به مراجعه نمايند و در صورت عدم در اختيار بودن سيم كارت نسبت به لغو آن اقدام کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید