تلفن های هوشمند از چه سالی با سیم کارت eSIM به بازار می آیند

تلفن های هوشمند از چه سالی با سیم کارت eSIM به بازار می آیند

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، شرکت IHS Markit پیش ‌بینی کرده که از سال ۲۰۱۹ ، تولیدکنندگان گوشی ‌های هوشمند را با تجهیز به سیم‌ کارت الکترونیکی راهی بازار خواهند کرد.

طبق گزارشات شرکت تحقیقاتی به نام IHS Markit انتظار می‌رود سازندگان تلفن‌ های هوشمند از سال ۲۰۱۹ در محصولات خود از eSIM یا سیم‌ کارت الکترونیکی استفاده کنند. این شرکت اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۱ تعداد محصولاتی که مجهز به eSIM هستند به ۹۸۶ میلیون دستگاه خواهد رسید. طبق آمار در سال ۲۰۱۶ تعداد دستگاه ‌هایی که مجهز به eSIM بودند به ۱۰۸.۹ میلیون رسیده بود.

سیم کارت- ای سیم
هم اکنون بعضی از محصولات از سیم ‌کارت الکترونیکی استفاده می ‌کنند ، برای مثال سامسونگ گیر اس 2 کلاسیک. البته شایان ذکر است تعداد زیادی از محصولات مجهز به سیم ‌کارت الکترونیکی را دستگاه‌های M2M تشکیل می ‌دهد.

شرکت IHS معتقد است که تلفن ‌های هوشمند مجهز به سیم ‌کارت الکترونیکی از سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی ‌های غیر معروف ارائه خواهند شد اما عرضه محصولات کمپانی ‌های مطرح که از eSIM استفاده می ‌کنند ، از سال ۲۰۱۹ اتفاق خواهد افتاد.

شرکت IHS در ادامه گزارشات خود این چنین گفت : اگر یکی از سه کمپانی مطرح سامسونگ ، اپل یا هواوی تلفن هوشمند مجهز به سیم‌ کارت الکترونیکی عرضه کنند ، شرکت ‌های دیگر نیز به سمت ساخت محصولات از این دست خواهند رفت که در نهایت باعث می ‌شود در مدت زمان طولانی شاهد جایگزینی eSIM با سیم‌ کارت‌های قابل تعویض باشیم.

شرکت IHS اعلام کرد : با وجود اینکه شاهد گسترش استفاده از سیم‌ کارت الکترونیکی در تلفن های همراه خواهیم بود ، اما انتظار نمی ‌رود در مدت زمان کوتاه شاهد حذف سیم ‌کارت‌ قابل تعویض باشیم. در واقع IHS اعتقاد دارد که حذف سیم‌ کارت‌ قابل تعویض از گوشی ‌های هوشمند به کندی صورت خواهد گرفت و تا سال ۲۰۲۱ ، هنوز شاهد ۵.‍‍۱ میلیارد دستگاه خواهیم بود که از سیم‌ کارت قابل تعویض استفاده می ‌کنند.

از این رو در حدود ۸۳.۹ درصد از تلفن ‌های هوشمند موجود در بازار را محصولاتی تشکیل می ‌دهند که از سیم ‌کارت قابل تعویض استفاده می نمایند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۹۸ درصد گوشی ‌های هوشمندی که در بازار عرضه شد ، مجهز به سیم‌ کارت‌ قابل تعویض بودند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید