اخطار به دو اپراتور در پی عدم اجرای تعرفه شبکه ملی اطلاعات

اخطار به دو اپراتور در پی عدم اجرای تعرفه شبکه ملی اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، پس از اجرای مصوبه کاهش 50 درصدی نرخ دسترسی به اینترنت داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نتایج نظارت عملکرد اپراتورها را اعلام نمود.

حسین فلاح جوشقانی ، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این خصوص گفت : کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه ای از اپراتورهای ارتباطی درخواست کرد تا برای ترافیک های اینترنتی که منشا داخلی دارند تعرفه ترجیحی اعمال کنند.شبکه ملی اطلاعات

وی ادامه داد : طبق این مصوبه تعیین شد که تعرفه ترجیحی دسترسی به سایت ها چه در مصرف آزاد و چه از طریق بسته های اینترنتی 50 درصد پایین تر از تعرفه اینترنت بین المللی باشد.

جوشقانی افزود : حدودا از اواخر اسفندماه 95 ، شرکت های اینترنتی شروع به اجرای مصوبه ذکر شده نمودند و خوشبختانه همه شرکت های اینترنتی و اپراتورهای اینترنت ثابت به غیر از شرکت مخابرات ایران و اپراتور اینترنتی های وب آن را اجرایی کرده اند.

از این رو سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درباره اجرا نشدن تعرفه شبکه ملی اطلاعات به اپراتور اینترنتی های وب و شرکت مخابرات اخطار داد.

طبق سخنان معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه تفکیک ترافیک داخل از خارج و کاهش ۵۰ درصدی تعرفه اینترنت داخلی در حوزه دیتای موبایل ، فقط توسط اپراتور رایتل انجام شده و اپراتور همراه اول و ایرانسل نیز آن را به صورت کامل اجرایی نکرده اند.

البته طبق جوابیه فرستاده شده برای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ، دو اپراتور نام برده به دلیل وجود مشکلات فنی آن را عملی نکرده اند و قول داده اند که با رفع مسائل فنی از جمله ارتقای سیستم صورت حسابگیری (بیلینگ) این مصوبه را هرچه سریعتر اجرایی نمایند.

شایان ذکر است سایت های پربازدید داخلی که مشمول این مصوبه می شوند نیز طبق دستورالعملی تعیین شده اند که رگورلاتوری به اپراتورهای اینترنتی داده ولی به زودی دستورالعمل های نوینی از طرف این نهاد برای تشخیص این سایت ها ابلاغ خواهد شد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید