نظر واعظی درباره رعایت حقوق شهروندی از شبکه های اجتماعی

نظر واعظی درباره رعایت حقوق شهروندی از شبکه های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمود واعظی در حاشیه مراسم رونمایی از فیبرنوری منازل ، با اتفاقاتی که به تازگی در خصوص فیلتر شدن قابلیت تماس تلگرام بوجود آمد ، درباره شبکه های مجازی این چنین گفت : اجرای حقوق شهروندی از سمت دولت یازدهم پیگیری می ‌شود که قسمت عمده ای از آن در حوزه  ICT قرار دارد و طبق حقوق شهروندی ما اعتقاد داریم شبکه‌ های اجتماعی برای  استفاده‌ عموم باید باز باشند.

وی افزود : این برنامه های پیام رسان به غیر از مواردی که غیر اخلاقی و منافی عفت عمومی است و دولت مانند مردم با  آن‌ ها مخالف است ، باید باز باشند ، زیرا نمی‌ خواهیم سرپرست مردم باشیم تا بگوییم چه چیزی را بدانند یا ندانند.

محمود واعظی در خصوص مخالفین شبکه‌ های اجتماعی خارجی بیان کرد : دیده می شود که امروز کسانی که خودشان مخالف شبکه‌ های اجتماعی بودند و حالا در شبکه ‌های اجتماعی داخلی سرمایه‌ گذاری کردند ، خواهان بسته شدن شبکه‌ های اجتماعی خارجی هستند ، اما دولت شبکه‌ های اجتماعی را جزو حقوق شهروندی می‌ داند و با بسته ‌شدن آن مخالف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد : در دو دولت قبل (نهم و دهم) نگاه به فناوری اطلاعات و ارتباطات ، تشریفاتی بود و ما هیچ وقت متوجه نشدیم چرا دولت قبل ایده‌ ادغام وزارت ارتباطات و وزارت راه را ارائه کرد.

واعظی در انتها افزود : در آستانه‌ انتخابات ریاست جمهوری ، کسی که خود زمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و شبکه ملی اطلاعات را پیگیری نکرده و به نتیجه ای نرسانده ، می ‌گوید فکر نمی ‌کنم بیش از ۱۰۰ درصد این شبکه در دولت  یازدهم راه ‌اندازی شده باشد ، البته جای خوشحالی دارد که این شخص حداقل راه ‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را حتی به میزان ۱۰ درصد قبول دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید