اظهار نظر وزیر ارتباطات درباره مسدود شدن تماس تلگرام

اظهار نظر وزیر ارتباطات درباره مسدود شدن تماس تلگرام

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، پس از برقراری قابلیت تماس صوتی تلگرام و اتفاقات صورت گرفته بعد از آن و مسدود شدن این قابلیت ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص مصاحبه ای انجام داده که در ادامه به آن می پردازیم ، با ما همراه باشید.

واعظی
محمود واعظی در خصوص تماس صوتی تلگرام این چنین گفت : اپلیکیشن تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تماس صوتی رایگان خود را در ایران راه‌ اندازی نمود و این کار هم عملی شد ولی در روز گذشته با دستور قضایی به اپراتورهای ثابت و همراه این قابلیت مسدود شده است.

وی درباره علت مسدود شدن این سرویس گفت :‌ باید از مسئولین قضایی بپرسید چرا چنین دستوری صادر کرده ‌اند ، زیرا من در جریان نیستم و با ما در این باره صحبتی نشده است.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس قانون شبکه‌های اجتماعی ، اگر شکایت شخصی وجود داشته باشد قاضی دستور مسدود شدن را صادر می ‌نماید ، چرا در حال حاضر دستور قضایی برای تماس تلگرام صادر شده است؟ این چنین توضیح داد : در حال حاضر من هنوز در این زمینه اطلاعاتی ندارم و باید از مسئولین قضایی و اشخاصی که این دستور را صادر کرده‌ اند در این خصوص بپرسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شایعاتی مبنی بر شکایت تلگرام از اپراتورهای ایرانی نیز این چنین گفت : ما اجازه نمی‌ دهیم شبکه‌ های اجتماعی خارجی به اپراتورهای ما فشار وارد کنند و یا از آنها شکایت کنند ، هدف اصلی ما حمایت از شبکه‌ های اجتماعی داخلی است.

وی در انتها در مورد افتتاح طرح‌ های دولت الکترونیک و فاز سوم شبکه ملی اطلاعات این چنین گفت : دولت الکترونیک زیرساخت ‌هایش در طول این سال‌ ها ایجاد شده و هماهنگی‌ های ممکنه با نهادها و وزارتخانه‌ ها انجام شده است ، ما از اسفند ماه آماده‌ افتتاح این شبکه هستیم و چون بر حضور آقای روحانی برای راه ‌اندازی این شبکه تأکید داریم ، هنوز این کار انجام نشده اما به ‌زودی این راه‌ اندازی انجام می‌ گردد همچنین فاز سوم شبکه ملی اطلاعات بعد از ماه مبارک رمضان راه ‌اندازی می گردد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید