دلیل مشکل تماس صوتی تلگرام مشخص نیست

دلیل مشکل تماس صوتی تلگرام مشخص نیست

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، با فعال شدن تماس صوتی تلگرام در ایران کاربران با مشکلات متفاوتی روبرو شدند که مهمترین آن عدم توانایی در برقراری تماس با افراد داخل ایران بود. اخبار ضد و نقیضی هم مبنی بر اینکه اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و رایتل برقراری این تماس را مسدود کرده اند به گوش می رسد.

طبق آزمایش های گوناگون و شواهد کاربران ، تماس رایگان صوتی تلگرام که از تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ برای ایرانیان فعال شده در شبکه ‌های اینترنت همراه اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و رایتل مسدود شده است. پس از گذشت ساعاتی از این اتفاق ، "پاول دورف" موسس تلگرام در توییتی این مسدودسازی را تایید کرده و اینچنین گفت:

ما تماس صوتی را برای کاربران ایرانی فعال کرده ایم اما اپراتورهای ایرانی ، شروع به مسدود کردن آن کرده اند.

توییت پاول دورف
باید بدانید که از همان ساعات اولیه که تماس صوتی برای کاربران ایرانی فعال شد ، عده ای از افراد با مشکل مواجه شدند که تعدادی از رسانه ‌های رسمی و غیررسمی احتمال این اتفاق را به سرورهای تلگرام ارتباط دادند. در صورتی ‌که این شرایط توسط اشخاصی که از اینترنت ثابت و خانگی استفاده می‌ کردند برقرار بود. از این رو این قابلیت را برای اشخاص گوناگون و در دسترسی ‌های مختلف آزمایش کرده و هم‌ زمان نیز اطلاعاتی را از مسدود کردن این تماس در شبکه ‌های مختلف به ‌دست آوریم.

نتیجه این شد که اگر یکی از دو مخاطبی که قصد صحبت کردن با هم را دارند و از اینترنت همراه شرکت همراه اول ، ایرانسل و رایتل استفاده می کنند ، تماس بعد از زنگ خوردن در حالت برقراری ارتباط یعنی Connecting قرار می گیرد و بعد از چند ثانیه تماس قطع می‌ شود و اگر هر دو فرد ، از اینترنت های خانگی استفاده نمایند تماس با موفقیت انجام خواهد شد.

تماس صوتی رایگان
گفتنی است این قابلیت طبق آزمایش ‌های انجام شده در شبکه‌ های شرکت‌ هایی چون مخابرات ، شاتل ، های‌ وب و داتک فعال می باشد و مشترکین اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و رایتل تنها با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی می ‌توانند این تماس را برقرار نمایند.

طبق پیگیری‌ های صورت گرفته از اشخاص آگاه ، قبل از این نیز قرار بوده که این قابلیت توسط همراه اول و ایرانسل مسدود گردد و رایتل نظری را در این خصوص اعلام نکرده بود. البته تا به حال از طرف هیچ مقام مسئولی دستور مسدود شدن این قابلیت در شبکه ‌های دسترسی به اینترنت در ایران صادر نشده است. البته ساعاتی بعد از این اتفاق و خبر فیلتر شدن تماس تلگرام توسط اپراتورها مشکل تماس رایگان تلگرام از طریق همراه اول ، ایرانسل و رایتل از ساعت ۱۶ برطرف گردید.

روابط عمومی همراه اول این چنین اعلام نمود: اصولا بحث فیلترینگ از طرف شرکت زیرساخت و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه پیگیری می‌ گردد و اپراتورها هیچ نقشی در آن ندارند. همچنین روابط عمومی ایرانسل نیز در خصوص توییت رسمی شرکت تلگرام این چنین گفت: مشترکین عزیز ، ایرانسل هیچ نقشی در اختلال بوجود آمده در تماس صوتی اپلیکیشن تلگرام ندارد.

حال با توجه به اطلاعات بدست آمده و با توجه به گفته‌ مدیر تلگرام مشکل ایجاد شده در برقراری تماس رایگان این اپلیکیشن از طریق اینترنت اپراتورها هیچ ارتباطی به تلگرام و سرورهایش ندارد. همچنین شرکت همراه اول و ایرانسل در بیانیه رسمی خود این مشکل را از سوی خود رد کرده و هر دو تاکید کردند که هیچ دخالتی در مسدود کردن تماس رایگان تلگرام یا هر سایت یا اپلیکیشنی ندارند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید