درآمد عمومی دولت در قبض های همراه اول چیست

درآمد عمومی دولت در قبض های همراه اول چیست

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، یکی از مواردی که همیشه برای مشترکین همراه اول دائمی جای سوال باقی می گذارد ، هزینه هایی است که بر روی قبوض این سیم کارت ها با نام های عجیب درج می شود. البته همراه اول همیشه در این موارد اطلاع رسانی کرده است. حال به تازگی شرکت همراه اول جزئیات ردیف "درآمد عمومی دولت" در قبض های تلفن همراه را در بیانیه ای برای عموم توضیح داد.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: همانطور که قبل از این درباره خدمات مبتنی بر محتوا و سایر هزینه ها اطلاع رسانی به عمل آمد و با توجه به اینکه در روزهای گذشته ، تعدادی از مشترکین در برخی از رسانه ها و شبکه های احتماعی درباره "درآمد عمومی دولت" اظهار بی اطلاعی نمودند ، جزئیات بیشتری از این خصوص ارائه می شود تا مبهم بودن این جریان برای کاربران تلفن همراه برطرف گردد.

درآمد عمومی دولت

طبق این بیانیه در اسفند سال ۱۳۹۳ و در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی ، بندی به قانون بودجه سال ۱۳۹۴ تحت عنوان تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه ۹۴ متصل شد که اپراتورهای تلفن همراه کشور را مجبور کرد تا ۱۰ریال مازاد بر تعرفه مصوب پیام کوتاه را به حساب دولت واریز نمایند.

از این رو از اول فروردین سال ۱۳۹۴ بهای ارسال هر پیام کوتاه با افزایشی ۱۰ریالی ارسال می شود و این عدد به طور مجزا در قبوض تلفن همراه اعلام و این موضوع نیز از سوی رسانه ها اطلاع رسانی گردید. باید بدانید که آنچه به عنوان درآمد عمومی دولت یاد شده ، در واقع همان عددی است که مرتبط به افزایش بهای پیامک های کاربران بوده و این عدد بر اساس تعداد پیامک ‌های ارسالی افراد متفاوت می باشد.

گفتنی است که این عدد در قالب درآمد حاصل متناسب با وصول از محل اعتبار ردیف ۱۴۰-۵۳۰۰۰۰ به شرح زیر به دستگاه ‌های ذیربط اختصاص می یابد.

- ۳۵درصد به جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران (۲۰درصد برای تأمین ، تولید و کمک‌ هزینه داروهای بیماران با اولویت بیماران صعب‌ العلاج و سرطانی و ۱۵درصد برای افزایش اعتبارات سازمان امداد و نجات برای خرید تجهیزات)

- ۲۰درصد به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) برای توانمند‌سازی نیازمندان تحت پوشش

- ۲۰درصد به سازمان بهزیستی کشور جهت کمک به تأمین هزینه‌ های درمانی و تجهیزات توانبخشی افراد تحت پوشش

- ۵درصد برای تحت پوشش قرار دادن ۵۰درصد حق بیمه تأمین اجتماعی بسیجیان معسر

- ۵درصد به سازمان بیمه سلامت ایران برای ارتقای پوشش تعهدات خدمات دندانپزشکی و خود مراقبتی کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال

- ۵درصد به دانشگاه پیام ‌نور برای تصرف دارایی‌ های سرمایه ‌ای

- ۵درصد به سازمان پزشکی قانونی

- ۵درصد به سازمان انتقال خون ایران بابت تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی  اختصاص یافته است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید