سرویس NFC ایرانسل در شهر اهواز راه اندازی شد

سرویس NFC ایرانسل در شهر اهواز راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، سال ۱۳۹۵ برای تکنولوژی NFC در ایران بسیار سال خوبی بود. چندین سال بود که راه ‌اندازی و استفاده از NFC در صنعت پرداخت در ایران منجمد و ظاهرا به بن ‌بست‌ رسیده بود ، اما در زمستان ۱۳۹۵ اتفاق ‌هایی به وقوع پیوست تا دوباره NFC در ایران شکوفا شود تا همه فعالان این صنعت منتظر اخبار خوب در این حوزه در سال ۱۳۹۶ باشند.

باید بدانید که یکی از آخرین اتفاق ‌هایی که در حوزه NFC در کشور اتفاق افتاد ، بهره‌ برداری تجاری از سامانه NFC ایرانسل و "کارت هوشمند شهروندی اهواز" در دهه فجر بود که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان ایشان و همچنین مدیرعامل شرکت ایرانسل ، مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از رسانه‌ ها رونمایی شد.

NFC ایرانسل
گفتنی است در این مراسم که از برخی محصولات و خدمات جدید ایرانسل رونمایی به عمل آمد ،‌ آیین رونمایی از راهکار NFC ایرانسل برای پرداخت هزینه سفر در سازمان اتوبوسرانی اهواز نیز از طریق ویدیو کنفرانس توسط محمود واعظی برگزار گردید.

لازم به توضیح است که این خدمت در اولین فاز برای مردم اهواز در نظر گرفته شده و مردم در زمان استفاده از اتوبوس می ‌توانند از گوشی ‌های همراهشان به جای کارت‌ های هوشمند مترو و اتوبوس ، برای پرداخت هزینه استفاده نمایند.

دزفولی مدیرعامل شرکت ایرانسل در این رویداد طی سخنانی گفت: اکنون ضریب نفوذ گوشی ‌های هوشمند در شبکه ایرانسل به ۶۰درصد رسیده است. این موضوع می ‌تواند یکی از نکات افزایش سرعت پذیرش NFC در میان عموم باشد چراکه اغلب تلفن‌ های همراه هوشمند به فناوری NFC مجهز هستند که خود یکی از چالش ‌هایی بود که چند سال پیش برای ترویج NFC با آن مواجه بودیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در انتها در مورد تغییر کاربری موبایل در دنیای امروز این چنین گفت: نگاه گذشته ما نسبت به تلفن همراه رفع نیاز تماس کاربر بود ، اما امروز می ‌بینیم که همه خدمات کاربر در تلفن همراه انجام می ‌گردد البته مورد اصلی که ما به دنبال آن هستیم دولت همراه است که امیدوارم تا یکی دو ماه دیگر با افتتاح دولت الکترونیک هم‌ زمان اجرا گردد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید