اخذ غرامت 400 میلیون یورویی همراه اول از یک شرکت اروپایی

اخذ غرامت 400 میلیون یورویی همراه اول از یک شرکت اروپایی

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در جریان همایش برجام و سرمایه گذاری ، مدیرعامل همراه اول ، "وحید صدوقی" از یکی از خاطرات همکاری با یکی از وندورهای اروپایی (شرکت عرضه کننده تجهیزات و خدمات) صحبت نمودند و مدعی شدند که بنا بر مشکلات پیرامون تحریم های آمریکا ۵۰۰میلیون یورو غرامت گرفته اند.

باید بدانید که این شرکت اروپایی که نامش فاش نشده و وظیفه پشتیبانی حدود ۶۰درصد از تجهیزات شبکه شرکت همراه اول را در سال ۱۳۹۰ بر عهده داشته ، به دنبال وضع تحریم هایی از طرف آمریکا ، در همان سال اعلام کرد که دیگر با این اپراتور همکاری نمی کند. یعنی که دیگر به شرکت همراه اول تجهیزات نمی فروشد و بعد از آن نیز در تیر ماه سال ۱۳۹۲ از ایران خارج شده و دفترش در تهران را تعطیل کرد.

این در حالی است که آمریکا اجبار کرده بود هر شرکت فروشنده مخابراتی در هر فصل می تواند حداکثر ۵۰میلیون یورو به مجموع اپراتورهای فعال ایران تجهیزات عرضه نماید و به غیر از این باید به کنگره نیز گزارش دهد.

وحید صدوقی
از این رو به علت قطع همکاری ناگهانی قرارداد پنج ساله اپراتور اول کشور با وندور مورد بحث که ۱۶میلیون یورو ارزش داشت منحل گردید ولی به مرور زمان با جذب نیروها و توان داخلی تمام پروژه با صرف هزینه ۱/۴میلیون یورو به نحو احسنت به انجام رسید. صدوقی در این خصوص اذعان کرد: همان وندور اروپایی چندی پیش عنوان کرد که می خواهد به ایران برگردد ، ولی شرکت همراه اول اعلام کرده به علت آن اتفاق ناگهانی باید خسارت دریافت نماید و به غیر از این بهای قیمت پیشنهادی از سایر شرکت ها پایین تر باشد.

در این راستا آنها هم پذیرفته اند که ضمن عرضه کمترین قیمت در میان ۷ فروشنده پیشنهاد داده شده ، ۵۰۰میلیون یورو نیز غرامت پرداخت نمایند و در نتیجه تصمیم گرفته شد که یکی از برنامه های ۵ ساله این اپراتور در یک سال اجرا گردد و هزاران سایت نسل دوم همراه اول در سراسر کشور نوسازی شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید