مشترکین اینترنت همراه به مرز 40 میلیون رسید

مشترکین اینترنت همراه به مرز 40 میلیون رسید

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در حالی که  در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ مرحله اول طرح تفکیک ترافیک و شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شد ، معاون وزیر ارتباطات از افزایش شمار مشترکین موبایل باند پهن و کم شدن هزینه مهاجرت نخبگان خبر داده است. از نظر "محمد جواد آذری جهرمی" ، اصلی ترین استراتژی دولت برای گسترش زیرساخت های ارتباطی مانند راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می تواند بستری برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری ملی و رونق کسب و کارهای موفق باشد.

وی با اشاره به اهمیت بهره مندی از خدمات داخلی مانند موتور جستجوی بومی و ایمیل ملی مبتنی بر زیرساخت های ارتباطی کشور ادعا کرده تا به حال بالغ بر ۱۳۰هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات به وجود آمده و پیش بینی می شود سالانه یکصدهزار شغل دیگر نیز شکل گیرد.

محمد جواد آذری جهرمی

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه افزود: هم اکنون با ایجاد وسیع شغل در بخش مورد بحث ، بخش عمده ای از نیاز مهاجرت نخبگان کشور مرتفع شده و از طرفی تعداد جوانان آماده ورود به بازار کار در حال افزایش است. ایشان با اشاره به سرمایه گذاری های کلان در حوزه گسترش سطح دسترسی اینترنت کشور می گوید از ۳۰۰هزار مشترک اینترنت تلفن همراه در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۴۰میلیون مشترک اینترنت همراه رسیده ایم.

شایان ذکر است طبق تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بیشتر از ۱۲هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۵هزار میلیارد تومان توسط دولت در بخش زیرساخت هزینه شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید