گزارش سایت رند از افتتاح دومین کنفراس بین المللی سیستم های نوین مخابرات بیسیم

گزارش سایت رند از افتتاح دومین کنفراس بین المللی سیستم های نوین مخابرات بیسیم

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، دومین کنفرانس بین المللی سیستم ‌های جدید مخابرات بی ‌سیم (5G) با حمایت شرکت همراه اول و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح گردید. افتتاحیه این رویداد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات "دکتر محمود واعظی" ، قائم مقام مدیرعامل همراه اول "دکتر حمیدرضا نیکوفر" ، تعدادی از مدیران قسمت دولتی و خصوصی ، اساتید دانشگاه و متخصصین و کارشناسان ایرانی و بین المللی این حوزه در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

افتتاحیه کنفرانس 5G
وزیر ارتباطات در این کنفرانس با اشاره به تحولات سریع در حوزه ICT این چنین گفت: هنگامی که مجوز ارتقای نسل سوم و نسل چهارم به اپراتورها داده شد ، قرار بود طی ۳سال این فعالیت صورت گیرد. اما اپراتورها در کمتر از ۶ماه به هدف خود دست یافتند. در چنین شرایطی باید تحلیلی از وضع موجود انجام دهیم تا هم زمان با تحولات فناوری بتوانیم خدمات عرضه نماییم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ICT می تواند پیشران گسترش یک کشور باشد ادامه داد:‌ همه بخش های کشور می توانند با گسترش این حوزه هوشمند گردند. به غیر از گسترش اقتصاد ، ICT به گسترش فرهنگی و اجتماعی و همچنین ایجاد اشتغال کمک می نماید.

دکتر واعظی با بیان این موضوع که برای ورود به اینترنت 5G و فناوری اینترنت اشیا (IoT) باید از تجربیات جهانی و تربیت نیروهای متخصص بهره مند شد این چنین گفت: حتما باید یک شبکه مطمئن و امن داشته باشیم. امنیت و حریم خصوصی کاربران به اندازه سرعت و کیفیت اهمیت دارد.

دکتر واعظی

در سخنرانی قائم مقام مدیر عامل همراه اول ، "دکتر نیکوفر" با اشاره به اینکه اپراتورها همیشه در اکوسیستم مخابرات فعالترین عضو بوده اند ، این چنین گفت: شرکت همراه اول در طی برنامه راهبردی ۵ساله خود پس از خصوصی سازی ، بیشتر از یازده هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که این موضوع به غیر از ایجاد اشتغال ، باعث سرعت پیشرفت بی نظیر شبکه تلفن همراه باند پهن شده. به طوری که تعداد سایت های نسل ۳ و ۴ و ۴.۵ این اپراتور به ۲۲ هزار و ۴۵۲ سایت رسیده و از این نظر بزرگترین رشد دیتا متعلق به همراه اول می باشد.

قائم مقام مدیر عامل همراه اول در ادامه با بیان اینکه تکنولوژی 5G فقط در خصوص ارتباط موبایلی نیست ، این چنین گفت: با رشد 5G و IoT همه وسایل الکترونیکی به هم وصل می گردند و از این رو به همکاری هایی خارج از حوزه مخابرات نیاز است. نیکوفر با بیان اینکه در فناوری 5G تکنولوژی های زیادی باید ایجاد شود ، ادامه داد: سرمایه گذاری بسیار وسیعی در این خصوص باید انجام شود و ما باید برنامه ریزی کنیم که بعد از ورود 5G اهدافمان چیست و چگونه می خواهیم به آنها دست یابیم. وی در پایان با اشاره به چالش های پیش رو نیز گفت: چالش ها همیشگی هستند ، اما صنعت ICT این قابلیت را دارد که همچنان یک صنعت پیشرو باشد.

نیکوفر
کنفرانس بین المللی سیستم ‌های جدید مخابرات بی ‌سیم (5G) با تمرکز بر روی نسل پنجم ارتباطات همراه و فناوری اینترنت 5G می‌کوشد با دعوت از محققان دانشگاهی و متخصصین صنعت که در این حوزه فعال هستند ، زمینه آشنایی جامعه‌ صنعتی و دانشگاهی کشور را با این تکنولوژی ایجاد نماید و این مسئله به پیوند میان صنعت و دانشگاه کمک خواهد کرد و می‌ تواند ایران را به جمع کشورهای درگیر در گسترش این تکنولوژی اضافه نماید.

باید بدانید که اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور (در هر دو حوزه مکالمه و دیتا) و نخستین عرضه کننده اینترنت نسل ۴.۵ تلفن همراه در کشور ، در راستای مسئولیت اجتماعی خود ، حامی این کنفرانس شده است. از محورهای اصلی سخنرانان در این کنفرانس  می توان به برنامه‌ ریزی ‌پذیری انتها به انتها در شبکه‌ های نسل پنجم ، نقش نسل پنجم در صنایع سنتی انقلابی ، شبکه‌ های ذخیره ‌ای ، فرصت ‌ها و چالش‌ ها و کنترل سیستم‌ ها و شبکه ‌های پیچیده در نسل پنجم اشاره کرد.

گفتنی است هم زمان با این کنفرانس ، کارگاه ‌های آموزشی با حضور اساتید بین المللی برگزار می گردد. همچنین کارشناسان و متخصصین این حوزه دستاورد های علمی خود را عرضه کرده و در پایان کنفرانس نتایج داوری مقالات در این مراسم اعلام می گردد. به غیر از این شرکت ها با برپایی غرفه هایی ، آخرین دستاورد های علمی خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید