اتحادیه اروپا به دنبال عرضه اینترنت وای فای رایگان است

اتحادیه اروپا به دنبال عرضه اینترنت وای فای رایگان است

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در زندگی روزمره اینترنت امری جدانشدنی از جامعه تلقی می شود و افراد در تمام مکان ها به دنبال اینترنت وای فای و استفاده از اینترنت می باشند. سرویس جدید که به تازگی در ایران هم نقش پررنگی پیدا کرده است اینترنت WiFi است که توسط اپراتورهای تلفن همراه در نقاط شلوغ شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

در همین راستا و به دلیل اهمیت اینترنت پویا و با کیفیت اعضای اتحاديه اروپا ، موافقت خود را با يك طرح ۱۲۰ ميليون يورويی برای عرضه وای فای رايگان در اماكن پر رفت و آمد اروپايی اعلام كرده ‌اند.

اینترنت وای فای

جالب است بدانید که اين طرح مورد حمايت شورای مخابرات اتحاديه اروپا قرار گرفته است. اين طرح كه "وای فای برای اتحاديه اروپا" یا "WiFi4EU" نام دارد ، نخستین بار از طرف رييس كميسيون اروپا ، "ژان كلود" در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ مطرح شد و به عنوان اقدامی براي تشویق مقامات محلی به عرضه دسترسی با كيفيت اینترنت در اكثر اماكن عمومی از جمله پارک ها ، ميدان ‌ها ، كتابخانه ‌ها و ساختمان ‌های عمومی معرفی گردید.

يكی از اعضای كميسيون اروپا ، "گونتر اوتينگر" در اين خصوص گفت: وصل شدن به اينترنت ، پيش ‌زمينه ضروری برای تحقق آينده ديجيتالی در اروپا می باشد و زمان آن رسيده تا همه اروپايی ‌ها به وصل شدن اينترنتی با كيفيت دسترسی داشته باشند. باعث خوشحالی است كه اعضای اتحاديه از اين طرح پشتيبانی كرده‌ اند و این امر ، نشان دهنده ميزان اهميت و ارزش واقعی اين طرح است.

شایان ذکر است كه از زمان تایيد اين طرح در پارلمان اروپا و موافقت ‌های نهايی اعضای اتحاديه ، مجامع و اماكن عمومی به مدت زمان ۲سال زمان دارند تا تقاضای خود را برای دريافت سهمی از اين بودجه ۱۲۰ ميليون يورويی اعلام نمایند. كميسيون اروپا پيش ‌بينی کرده كه اولين دور تقاضاها در نيمه اول سال ۲۰۱۷ اعلام گردد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید