روش مناسب برای استفاده کودکان از موبایل

روش مناسب برای استفاده کودکان از موبایل

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، تکنولوژی های جدید و زندگی ماشینی در کنار راحتی و جذاب بودن ، می توانند خطرناک نیز باشند. به گفته آلبرت انیشتین : «از آن روزی هراسانم که علم و تکنولوژی از تعامل انسانی سبقت بگیرد. در آن روز ، دنیا نسلی از احمق ها را به خود خواهد دید.» در اصل انیشتین در این جمله روزی را دیده است که تکنولوژی جای یکسری از مسائل مثل تحرک و ورزش را گرفته است. مسئله ای که این روزها در جوامع بشری دیده می شود.



موبایل وسیله ای مفید اما خطرناک

با به وجود آمدن اپراتورهای تلفن همراه و ساخته شدن گوشی های آن خیلی از افراد به فواید آن پی بردند و با تهیه آن سعی بر استفاده هر چه بهتر از آن کردند. اما رفته رفته و با پیشرفت تکنولوژی ساخت و تولید ، گوشی های موبایل تبدیل به یک وسیله ضروری برای افراد شد. از ماشین حساب و دفتر یادداشت گرفته تا دسترسی به ایمیل و اینترنت. همین مسئله موبایل را به یک عنصر اصلی زندگی در جوامع بشری تبدیل کرده است. اما این وسیله دوست داشتنی برای کودکان می تواند بسیار خطرناک باشد.

کنترل کودکان

البته گفتنی است داشتن یک سیم کارت و یک گوشی تلفن همراه معمولی می توانند در بسیاری از موارد به کمک خانواده بیاید اما در صورتی که روی آن کنترلی از طرف والدین نباشد کاملا برعکس عمل کرده و مخرب نیز خواهد بود. بسیاری از کارشناسان معتفدند که والدین برای استفاده از گوشی های تلفن همراه باید برای فرزندان خود محدودیت زمانی تعریف نمایند اما فرهنگ سازی به همراه کنترل را نباید فراموش کرد.

در مجموع همراه با تکنولوژی ساخت و تولید سخت افزار ، شرکت های تولید نرم افزار نیز پیشرفت چشمگیری داشته اند و با ساخت برنامه های مختلف آموزشی و کنترلی (منظور کنترل فرزند است) راه را برای تهیه راحت تر و آسوده تر ، برای والدین باز کرده اند.

در آخر لیستی از نام بهترین برنامه های کنترل فرزندان برای شما تهیه شده است :

نرم افزار Screen Time Parental Control
نرم افزار فارسی کنترل نامحسوس
نرم افزار ایرانی Spyera

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید