همکاری ایران برای راه اندازی اپراتور تلفن همراه در سوریه

همکاری ایران برای راه اندازی اپراتور تلفن همراه در سوریه

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در دیدار با همتای سوری خود به همکاری های آینده میان وزارتخانه های دو کشور اشاره کرد و اعلام کرد که در زمینه های مخابرات ، آی تی ، پست ، تجارت الکترونیک و همکاری های آموزشی و تحقیق و توسعه و مقدمات اولیه وجود دارد.

از آنجایی که کابل های تولیدی کارخانه شهید قندی در کشور سوریه مورد استفاده قرار گرفته وزیر ارتباطات این چنین اظهار داشت که شرکت های خصوصی توانمندی در ایران وجود دارند که آماده همکاری در حوزه های گوناگون با کشور سوریه می باشند.

ایران و سوریه
وی همچنین به توافق میان معاون اول رئیس جمهور کشور و نخست وزیر سوریه در مورد راه اندازی اپراتور سوم مخابراتی در این کشور اشاره کرد و افزود: در خصوص تعیین فرکانس و سرمایه گذاری و ترخیص اموالی که اپراتور تلفن همراه به کشور سوریه خواهد برد ، پیشرفت های خوبی به دست آمده است.

گفتنی است در حاشیه این نشست ، مدیرعامل شرکت ملی پست "حسین مهری" نیز با وزیر ارتباطات سوریه دیدار کرد و ضمن مطرح کردن همکاری های این شرکت با کشورهای همسایه و ترانزیت زمینی با آلمان ، اتریش و دیگر کشورهای اروپایی ، از آمادگی کامل برای توسعه روابط تجاری با سوریه خبر داد.

شایان ذکر است "علی الظفیر" وزیر ارتباطات سوریه نیز با استقبال از موارد مطرح شده ، بیان کرد: انشاالله بعد از پیروزی کامل بر آفت تروریسم ، باید به فکر احداث فیبر نوری دمشق-بغداد-تهران باشیم و ارتباط بین این سه شهر مهم با مرکزهای اروپایی و خاور دور را برقرار سازیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید