سخنرانی دکتر محمود واعظی در مراسم رونمایی پروژه های ایرانسل

سخنرانی دکتر محمود واعظی در مراسم رونمایی پروژه های ایرانسل

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، اپراتور دوم کشور مراسم رونمایی از پروژه های جدید خود را با حضور افراد فعال در این حوزه و همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برگزار کرد. در حاشیه این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیاناتی را عنوان کردند که در ادامه می توانید سخنان ایشان را مطالعه نمایید.

محمود واعظی در مراسم رونمایی از پروژه ‌های ایرانسل این چنین گفت:‌ خیلی خوشحالم از اینکه هر چه در شبکه ملی اطلاعات پیش می‌ رویم شکوفایی آن را می ‌بینیم. ما در ابتدای پروژه شبکه ملی اطلاعات دنبال هزینه‌ پایین ‌تر برای کاربران ، بالا رفتن ایمنی و کیفیت بالاتر بودیم اما در حال حاضر شاهد گسترش کسب‌ و کار هستیم که قبل از این به آن فکر نکرده بودیم. در حال حاضر می ‌بینید که ایرانسل در فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات خودش باعث گسترش کسب‌ و کارهای اینترنتی شده که این خود یک دستاورد عالی محسوب می گردد.

وی ادامه داد : در سال ‌‌ها و ماه‌ های پیش ، افراد جامعه احساس محدودیت از شبکه ملی اطلاعات داشتند ، ولی امروز شاهد استقبال مردم از این شبکه هستیم چون امروز کسی احساس محدودیت نمی کند و همه چیز به شکل عادی خود پیش می رود و دسترسی به اینترنت نیز وجود دارد و کیفیت متصل شدن به اینترنت نیز افزایش یافته است.

دکتر محمود واعظی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تغییر کاربری تلفن همراه در جهان امروز اعلام داشت: نگاه گذشته ما نسبت به تلفن همراه رفع نیاز تماس کاربر بود ، ولی امروزه مشاهده می کنیم که همه خدمات کاربر در تلفن همراه انجام می ‌شود. البته مورد اصلی که ما به دنبالش هستیم دولت همراه است که امیدوارم تا یکی دو ماه دیگر با افتتاح دولت الکترونیک هم‌ زمان اجرا گردد.

محمود واعظی در مورد تکنولوژی ‌های جدید به‌ خصوص اینترنت اشیا این چنین توضیح داد: جهان به سمت اینترنت اشیا می ‌رود و آمارهای مختلفی در این زمینه منتشر شده است که برخی از منابع جهانی تا سال ۲۰۲۰ اتصال ۵۰میلیارد دستگاه را در نظر گرفته اند و برخی اتصال ۱۰۰میلیارد دستگاه را اعلام می‌ کنند. با این آمارها می ‌توان نتیجه گرفت قسمت بزرگ زندگی مردم به سمت هوشمند شدن می‌ رود.

ایشان در ادامه به موضوع اینترنت اشیا پرداختند و گفتند: در دنیا مبلغ زیادی روی IoT سرمایه ‌گذاری می ‌شود که ما نیز در ایران باید این کار را پیگیری کنیم و اپراتورهای تلفن همراه می ‌توانند پیشروی اینترنت اشیا‌ باشند. کنتورهای هوشمند آب ، برق و گاز نیز می ‌تواند بخش زیادی از فعالیت‌ های اپراتورهای تلفن همراه در زمینه اینترنت اشیا را به دست بگیرد و من توصیه جدی دارم که اپراتورهای همراه وارد مرحله اجرای اینترنت اشیا گردند.

واعظی ادامه داد: شرکت ایرانسل مشکل دسترسی مردم به اینترنت و شبکه را حل کرده ، مخصوصا در بخش اینترنت ثابت که با استفاده از TD-LTE مشکلات موجود را حل می ‌نماید. وی در انتها در مورد بومی‌ سازی‌ های ایرانسل و حمایت این شرکت از کسب‌ و کارهای بومی تکنولوژی اعلام کرد:‌ قبل از این ایرانسل به علت سرمایه ‌گذاری خارجی متهم به بومی ‌سازی نکردن بود که من در این یک سال به چشم خود دیدم که این بومی ‌سازی توسط این شرکت انجام شده یا از آن حمایت به عمل آمده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید