شبکه ملی اطلاعات هزینه های اینترنت را کاهش می دهد

شبکه ملی اطلاعات هزینه های اینترنت را کاهش می دهد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در مراسم فاز دوم ملی اطلاعات که در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ برگزار شد ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر واعظی از بهره برداری پروژه تلاش ۳ ، که ظرفیت انتقال شبکه ارتباطی کشور را از ۴ترابیت برثانیه به ۱۰ترابیت برثانیه افزایش می دهد خبر داد و خاطرنشان کرد که با اجرای فاز دوم شبکه ملی اطلاعات از همین تاریخ هزینه دسترسی مردم به اینترنت نصف شده و افزایش کیفیت نیز ایجاد می گردد.

واعظی تاکید کرد که هرچقدر بودجه برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات لازم باشد تامین خواهیم کرد و ادامه داد: از  ۱۰سال پیش در دنیا ، گسترش ICT به عنوان زیرساخت ، مورد توجه بوده و مربوط به ۳سال پیش نیست. از این رو باید از افرادی که در دولت های قبلی این کار را انجام می دادند و ندادند ، انتقاد کرد.

دکتر واعظی

وی با اشاره به الزام تفکیک بهای ترافیک داخلی و خارجی از طرف سرویس دهندگان ، اعلام داشت: تعرفه ترافیک داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، نصف تعرفه استفاده از اینترنت خواهد بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هدف از تفکیک کردن ترافیک ، ایجاد محدودیت نیست بلکه می خواهیم مخارج دسترسی مردم به اینترنت را کاهش دهیم و بهای پهنای باندی که در داخل کشور استفاده می کنند ، نصف قیمت اینترنت جهانی باشد.

شایان ذکر است بر اساس اظهارات وزیر ارتباطات ، طبق مذاکرات انجام شده با شرکت های بزرگ و فعال جهان در زمینه انتقال داده ، ظرفیت ترانزیت ترافیک ایران تا اواسط سال آینده تا ۱۰برابر افزایش می یابد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید