تعداد دامنه‌های ir افزایش یافت‎

تعداد دامنه‌های ir افزایش یافت‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، بر اساس آخرین آماری که از میزان ثبت دامنه در مرکز ثبت دامنه کشوری منتشر شده نشان دهنده‌ی این است که تاکنون یک میلیون و 587 هزار و 464 دامنه فعال فارسی به ثبت رسیده که در این میان پسوند دات‌آی‌آر (ir.) بیشترین دامنه فعال را دارد.

بر اساس گزارش خبرنگاران نام دامنه بخشی است که گویای نام فعالیت یا برند شما بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می‌کنید و پسوندهای معتبر و مجاز در واقع پسوندهایی هستند که مورد تایید کمیته مخصوص تایید و تصویب پسوندها یعنی آیکن (ICANN) قرار گرفته باشند.

نمونه‌های پسوندهای متداول com، org و ir هستند و انتخاب نام دامنه مناسب و ساده بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه‌بندی (Ranking) نتایج جست‌وجوی گوگل نیز بسیار تاثیرگذار است.

از جمله مراکز اصلی برای ثبت دامنه‌های اینترنتی در ایران پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است و هر کاربری که تمایل به ثبت دامنه‌ای برای بازگشایی سایت خود داشته باشد لازم است به سایت این مرکز یا یکی از نمایندگان فعال آن در سطح کشور مراجعه کند.

مرکز ثبت دامنه کشوری ایران زیر مجموعه پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است و وظیفه ثبت دامنه‌ها در ایران بر عهده آن است.

شاید گستره‌ی دامنه‌های سطح بالایی مانند Com، Net، Org و Info که در سراسر وب وجود دارند و زمینه درخواست برای این دامنه‌ها در تمامی کشورها باز است بسیار گسترده باشد که برآورد آماری دقیق از آن‌ها کمی مشکل شود اما مرکز ثبت دامنه آمار آخرین دامنه‌های ثبت‌ شده را نمایش می‌دهد.

بر اساس آخرین آماری که در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران موجود است از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون 587 هزار و 464 دامنه به ثبت رسیده است و از میان پسوندهای ثبت‌ شده‌ی فارسی پسوند ir با یک میلیون و 579 هزار و 146 دامنه‌ی فعال در صدر قرار دارد.

در واقع این دامنه بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده به‌ طوری که از میان دیگر پسوندهای فارسی هر کدام کمتر از 5000 دامنه را ثبت کرده‌اند.

دامنه‌هایی که بیشتر از 1000 مورد ثبت‌شده دارند به ترتیب co. ir با 4283 مورد، دامنه ایران با 1524 مورد و دامنه ac. ir با 1151 دامنه فعال هستند.

همچنین دامنه‌های دیگری نیز وجود دارند که کمتر از 1000 مورد به نام آن‌ها ثبت شده است. این دامنه‌ها به ترتیب عبارتند از دامنه id. ir با 699 مورد، دامنه org. ir با 229 مورد، دامنه sch. ir با 218 مورد و دامنه gov. ir با 188 مورد نیز در رتبه‌های بعدی لیست قرار دارند. البته کمترین دامنه ثبت‌شده نیز به دامنه net. ir تعلق دارد که 26 دامنه فعال دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید