آمار شکایت‌های حوزه ارتباطات تا آبان‌ ماه؛ دزدی تجهیزات مخابرات در صدر شکایت‌ها‎

آمار شکایت‌های حوزه ارتباطات تا آبان‌ ماه؛ دزدی تجهیزات مخابرات در صدر شکایت‌ها‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، در حوزه ارتباطات تعداد شکایات ثبت شده در 8 ماه اول امسال به 138 هزار و 957 رسیده است که بیشترین میزان این شکایات به موضوع دزدی تجهیزات مخابرات ارتباط دارد. همچنین در سامانه 195 بیشترین میزان شکایت به استان تهران تعلق دارد.

در رابطه با موضوع شکایات ثبت شده در سامانه 195 مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌ کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به به خبرنگاران گفت: «پرتکرارترین مصداق شکایت به قطع ارتباط تلفن ثابت مربوط است که حدود 31 درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده و بیشترین دلیل قطع ارتباط تلفن ثابت سرقت تجهیزات مخابراتی است؛ این موضوع درحالی است که در 8 ماه سال گذشته سهم این موضوع 24 درصد بوده و نشان‌ دهنده رشد 7 درصدی قطع تلفن ثابت به‌ دلیل سرقت است».

پیمان قره‌داغی با اشاره به این آمار بر ضرورت هوشیاری و همکاری مردم و اعلام هرگونه حرکات مشکوک در رابطه با سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی به پلیس یا مراکز پشتیبانی مخابرات ایران تاکید کرد و افزود: 11.5 درصد از شکایت به نداشتن تضمین کیفیت سرویس فروخته شده ارتباط دارد که بخش بزرگ این مصداق به‌ دلیل نامناسب بودن زیرساخت شبکه کابل مسی کشور و فرسودگی آن و همچنین محدودیت‌های مرتبط با تکنولوژی ADSL است که انتظار می‌رود با توسعه فیبر نوری در سطح کشور در سال آینده شاهد وضعیت مناسبی در این مورد باشیم.

براساس گفته‌های او سومین مصداق پرتکرار شکایات در سامانه 195 به جمع‌ آوری نکردن سرویس اینترنت مربوط است که سهم آن در 8 ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از 9 درصد به 6 درصد کاهش یافته است.

براساس توضیحات قره‌ داغی در رابطه با شکایت‌های ثبت‌ شده در سامانه 195 حدود 26 درصد از کل شکایات به استان تهران مربوط است. همچنین پس از تهران به ترتیب استان‌های خراسان رضوی با 12 درصد و استان خوزستان نیز با 9.50 درصد دارای بیشترین سهم شکایات ثبت‌ شده در سامانه 195 هستند.

در رده‌های بعدی نیز استان‌های اصفهان، مازندران و البرز قرار دارند. همچنین کمترین میزان شکایت ثبت شده در سامانه 195 به ترتیب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد. در ادامه قره‌ داغی در رابطه با سهم هر پروانه از شکایات بیان کرد: «بیشترین سهم شکایات که معادل 54 درصد است به شرکت مخابرات ایران مربوط است که در سامانه 195 به ثبت رسیده است. همچنین در شکایات ثبت‌ شده سهم اپراتورهای سیار (MNO) در سامانه 195 از 25.8 به 21.26 کاهش پیدا کرده و همچنین سهم شرکت‌های FCP نیز با کاهش 3 درصدی نیز از 13.3 به 10 رسیده است».

همچنین وی در رابطه با شکایات ثبت‌ شده در سامانه 195 در حوزه شرکت پست بیان کرد: «در 8 ماه سال قبل در بخش پست سهم شرکت‌های فعال برابر با 3.6 بود که هم اکنون در 8 ماه سال جاری به 7.4 رسیده است».

افزایش شکایت در رابطه با آنتن‌ دهی شبکه موبایل

یکی دیگر از مصادیق پرتکرار شکایت‌ها براساس توضیح قره‌داغی نبود آنتن‌ دهی شبکه موبایل است که سهم آن در هشت ماه سال قبل از 4 درصد به 5 درصد رسیده و در 8 ماهه اول سال جاری روند صعودی داشته است. همچنین وی در رابطه با این موضوع توصیه کرد که مردم و دستگاه‌ها از ایجاد ممانعت برای توسعه شبکه خودداری کنند. در پایان مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌ کننده سازمان رگولاتوری بیان کرد: برخلاف بیشتر کشورهای دیگر در کشور ما حدود 30 درصد مردم از دیتای ثابت و 70 درصد از دیتای موبایل استفاده می‌کنند که با اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری میزان استفاده از دیتای پهن باند شبکه ثابت روند صعودی داشته است و با کاهش بار ترافیکی شبکه سیار در کنار توسعه و ارتقای شبکه پهن باند سیار سرویس‌های با کیفیت‌تر با سرعت بالاتر به دست مشترکان برسد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید